Dag -19

31 juli 2016 - Khao Sok National Park, Thailand

Vanochtend werden we om half 9 opgehaald door een organisatie en vanaf toen begon ons 1 na laatste avondtuur. De tour door het meer en jungle heen van het Khao Sok National Park, waar we weer op drijvende huisjes een nacht moesten doorbrengen.
We gingen met een groep 15 met 3 busjes naar het beginpunt. Onderweg moesten we al ergens tickets kopen en daar zagen we een neushoornvogel. Dit zijn hele speciale vogels die je bijna niet ziet en wat zijn ze mooi en groot.

Hornbil
Vanaf hier was het nog maar 10 minuten rijden en toen kwamen we uit in een haventje, waar winkeltjes en restaurantjes waren. Hier konden we even kijken en toen gingen we met een longtailboot het meer oversteken naar ons verblijf. Er lagen wel 15 van die bootjes en er stonden veel mensen te wachten tot ze konden instappen.

Longtailboten3 rotsen
1,5 uur zaten we in de boot met een prachtig mooi uitzicht. Het water was blauwer dan blauw, de zon scheen en sommige rotsen en kleine eilandjes waren erg bijzonder.
We kwamen aan bij ons verblijf en wat was dit leuk!!!

Primitiever en simpelere dan dit kan niet. We dachten het ergste wel gehad te kunnen hebben van hoe een mens zijn nacht wil doorbrengen, maar ja dit is toch echt het toppunt. Een drijvend riet huisje met een matras op de grond, wanneer er een golfje is voel je dit meteen. Een slaapzak moest je zelf meenemen en er is geen stroom, wc of douche. Oh wacht, een wc is er zeker wel! Je loopt 3 min omhoog, je komt aan bij een paadje met 4 wc's naast elkaar, wc papier moet je in een bak gooien want dat mag je niet doortrekken en het doortrekken doe je door emmers water in je wc te gooien. Ik houd het nog wel even op hoor!

Huisje meerHuisjes meer
Dit is allemaal echt totaal niet fijn en tegen vies aan, maar wat je ervoor terug krijgt is het meer dan waard. Slapen op het water & een niet normaal mooi uitzicht. Gelukkig hebben we hier geen last van muggen en andere insecten, wel hoor je continue andere dierengeluiden.

Tot 3 uur in de middag hadden we vrije tijd. We sprongen het meer in en zijn er niet meer uitgekomen. Ja... Voor de helft dan om te gaan zonnen. We konden kano's pakken en er lagen banden om in te drijven. We hebben ons weer goed vermaakt.

BabyLief

En oh!!! Wat ben ik enorm verbrand/verkleurd. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Mama had me nog gewaarschuwd om me in te smeren, maarja ik dacht deze eerste keer eindelijk zonnen wil ik goed benutten. Op een gegeven moment voelde ik mezelf wegbranden en ben ik heel erg verkleurd (verbrand). Michelle ook.

Om 3 uur gingen we met de boot naar een ander stukje van het meer waar een waterval was. We gingen tegen deze waterval op klimmen. Je werd zeik en zeik nat, maar dat was juist wel lekker. Het water stroomde namelijk tegen je aan, terwikl je aan het klimmen was. Soms moest je echt heel steil omhoog of viel je in een stukje waar het heel diep was. Was wel heel erg leuk! De gids vertelde ook veel over sommige planten, dieren en deze waterval. Je liep stukjes door dichtbebouwd jungle, waar je moest uitkijken voor bloedzuigers en giftige planten.

Klimmen jungleWaterval klimmen

We gingen weer terug met de boot en zagen onderweg weer aapjes en roofvogels. Aangekomen bij het huisje had je weer eventjes vrije tijd en toen gingen we avondeten. Er lag vis op tafel, een groene currie, een gekke salade met oestersaus, een gekookt ei die daarna gebakken was en rijst. Ik vond helemaal niks lekker.... Die groene currie was heeeeeel scherp en van de rest houd ik niet van. Dus heb ik lekker noodles gegeten uit zo'n bakje waar je heet water bij in moet doen.

Na het avondeten gingen we spelletjes spelen (pokeren en toepen). Om half 11 gingen de lichten uit en moesten we met de zaklamp ons een weg naar het bed zoeken. Het idee dat hier geen beestjes zijn, was heel erg fijn! Dus ik heb lekker geslapen.
Morgen moeten we om half 7 opstaan want we gaan een ochtendsafari doen en daarna vetrekken we naar het prachtige eiland Koh Samui.