Dag -15

27 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vanochtend werden wij om 10 uur opgehaald om te gaan raften. We moesten 1,5 uur rijden, dat was wel een beetje jammer... We dachten namelijk dat het 3 kwartier rijden zou zijn, dus dat viel een beetje heel erg tegen. Opzich het erheen rijden is niet zo erg, maar het idee dat je dan 's middags weer zolang terug moet rijden is stom. Maarja met een beetje de jongens plagen en af en toe slapen ging het wel & we keken er heel erg naar uit, vooral omdat het voor Chaunce de eerste keer was vond ik het extra leuk!

Taxi

Aangezien het hier regenseizoen is, staan de rivieren ook hoog en stroomt er veel water doorheen, extra spannend dus!
We kwamen daar aan en kregen eerst wat te eten. Dit heb ik niet erg smakelijk gevonden want de kippen werden daar volgens mij zelf geslacht en we zagen een man met een bijl en een zak naar de kippen toelopen en even later hoorde we erg veel kippengeluid, dus dan is het voor mij al snel niet meer smakelijk (wel moesten we enorm lachen).

Na de lunch werden we opgehaald door de begeleiders en reden we naar de plek waar we het water in gingen. We kregen eerst uitleg over wat je allemaal wel en wat je allemaal vooral niet moest doen, dit werd allemaal erg duidelijk en op een grappige manier verteld. We konden niet wachten om te beginnen. We kregen de zemvesten aan en deden onze helmen op en stapte in de boot. Chaunce, Robin & ik zaten in 1 boot met een begeleider en de rest ook in een andere boot, verder gingen er nog 4 andere boten ook het water in. Het begon al erg leuk met elkaar allemaal nat spetteren en proberen elkaar boten in te halen. Het was juist erg leuk dat we met zoveel bootjes waren, want dan had je meer om te zien en meer kans om te zien of er iemand zou vallen.

Het begon erg rustig, de rivier stroomde zacht en er waren niet echt watervalletjes. We gingen dingen oefenen zoals snel in de boot zitten of van de ene kant naar de andere kant. Na ongeveer 20 minuutjes ging de rivier steeds sneller stromen, waren er meer grote keien en meer kans dus om in het water te vallen. Het begon spannend te worden!!! Op een gegeven moment was er het eerste echte wilde stuk waar je ook een stukje naar beneden viel. Onze stuurman/begeleider begon de aanwijzingen te geven en riep dan heel hard ; get down!!! Of forward/back team!!! En dan wisten wij wat we moesten doen. Wanneer je
Get down hoorde wist je dat er een spannend stuk kwam en je zomaar zou kunnen vallen. Op een gegeven moment gingen we zo'n stukje af en moesten we in de boot zitten met je hoofd naar beneden, maar wat deed ik... Ik liet mn peddel los van de zenuwen.... Daarna kreeg ik nog een volle plons water in mijn gezicht en viel ik bijna uit de boot. Typisch weer iets voor mij. Erg spannend maar super super leuk!!

Water

Er kwamen veel van dit soort stukjes en niet elke boot redde het steeds. Er is een boot een keer omgevallen, soms vielen er mensen uit de boot of stonden ze vast op een hoge kei. Ook dit laatste hadden wij een keer. We gingen met een enorme vaat van een versneld stukje af, op een gegeven moment lagen er allemaal grote keien en werden we alle kanten op gebeukt, waardoor we uiteindelijk belandde met onze punt op een grote kei. We stonden hier vast en onze hele boot liep vol met water, na veel getrek en gespring zijn we toch losgekomen.

Volgelopen boot
Robin is nog een keer hard uit de boot gevallen, waardoor die wel een paar flinke blauwe plekken heeft maarja dat kan je verwachten. Ook mochten we stukjes zwemmen en konden we met de stroming meedrijven.

ZwemmenRobin gevallen
Af en toe zag je opeens een groepje olifanten ergens staan of een paar afgelegen huizen. In totaal zijn we ongeveer 2 uur in het water geweest. Het was echt echt echt heel heel heel erg gaaf!! Heeel jammer vonden we het dat het klaar was.
We hebben daar nog even wat gedronken en zijn daarna teruggegaan naar ons hotel, want om half 8 hadden we gereserveerd bij een heel leuk en mooi restaurant aan het water en Chaunce en ik wouden van te voren nog even kijken bij ons schilderij, zodat we de vordering konden zien. (Hij was zoooo gaaf)

Tekening
We hebben heel erg lekker en gezellig gegeten. Dit restaurant was erg bekend en erg druk, er was een liveband aan het spelen en je keek uit op de rivier terwijl je lekker je beefsteak met champignon/pepersaus aan het eten was.

Restaurant
Hierna zijn we naar het marktje gaan waar ook onze schilderij was en hebben hier nog even rondgelopen en uiteindelijk ons schilderij opgehaald. Jammer genoeg mocht ik het eindresultaat nog niet zien, omdat het een verjaardagskado voor mij is. Lief he! Moeilijk om niet stiekem toch te kijken.

We zijn lekker optijd gaan slapen, morgen weer onze spullen inpakken en vliegen we door naar Khao Sok National Park, waar we weer jungletochten gaan maken en dat soort dingen.