Dag - 13+14

26 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

DAG 13
Vanochend werden we om 8 uur opgehaald en werden we naar het ziplinen gebracht. Na een uurtje rijden gingen we heel stijl omhoog en diegene die ons reed, reed niet normaal hard en scheurde door de bochten. Doodeng met zo'n jungle afgrond naast je. Eenmaal aangekomen kregen we onze tuigjes aan en werd alles uitgelegd. Toen we vroegen of we alleen met ons groepje zouden gaan vertelde ze ons dat er nog 8 mensen bijkwamen. Dit is natuurlijk niet leuk want dan moet je elke keer wachten en ben je niet echt met je eigen. Na veel overleg dan toch met alleen wij, 2 gidsen en een fotograaf zijn we door de jungle geklommen.

Aapie

Wat was dit leuk en spannend!!!! Het was vooral veel ziplinen (tokkelen). De langste was 800 meter op een enorme hoogte waarbij je heel ver kon kijken, zo mooi! Niet dat je veel tijd had hoor, want je gaat zo enorm hard en ik was vooral bezig met concentreren omdat ik het best een beetje spannend vond. Tussendoor was soms een brug waar je overheen moest lopen op een enorme hoogte en we gingen ook 2 keer abseilen. Het duurde ongeveer 3 uur in totaal en daarna gingen we lekker lunchen. Een buffet stond voor ons klaar en we waren gelukkig optijd klaar, want het begon daarna kei en kei hard te regenen. (Meer foto's komen nog, staan op een cd dus hebben een computer nodig)

Half 2 waren we weer terug in het hotel en daarna zijn we lekker gaan zwemmen en in de zon gaan liggen! Ook een keertje lekker in plaats van alleen maar dingen doen. Om half 6 zijn we ons klaar gaan maken om weer ergens wat te gaan eten en misschien om daarna te gaan stappen.
We kwamen in een gedeelte waar allemaal restaurant, winkeltjes en cafeetjes zaten waar we lekker ossenhaaspuntjes hebben gegeten! We hebben daar nog een drankje gedronken en zijn daarna opzoek gegaan naar iets om uit te gaan. We konden maar niet echt iets vinden en als er iets was, waren er alleen maar Thaise mensen binnen. Dus zijn we met de taxi ergens anders heengereden waar we ergens uitkwamen op een soort pleintje met 1 heel groot terras en waar dan 4 verschillende clubs/barren aanzaten. Super leuk!!!! We dachten allemaal : nou, dit wordt hem vanavond. Papa en mama zouden nog 1 of 2 drankjes mee doen en dan naar het hotel gaan en dan zouden we nog verder gaan, maar om 12 uur ging opeens de muziek en lichten uit en werden we allemaal weggestuurd. Dat was even balen..... Dan maar in Koh Samui paar avondjes echt uitgaan.

DAG 14
Vanochtend zijn we naar de bekende tempel op de berg gegaan, jaja weer een keer wat nieuws!!!! Tempels, maar dan op een berg. 250 trappen moesten we omhoog om een tempel te gaan bekijken, leek wel gek! Eenmaal boven aangekomen zagen we al snel waarom deze zo speciaal was, je kon hier uitkijken over heel Chiang Mai en omstreken, heel gaaf.

Uitzicht samenTempel berg
Michelle en Bart gingen vanaf hier weer terug naar het hotel want die hadden een kookcursus gepland staan. Wij gingen door naar een Orchideeën kwekerij, toch nog eventjes met papa's passie en werk bezig geweest. De orchideeën waren prachtig, mooie felle kleuren maar voor mij en Chaunce was de schildpad het hoogtepunt, die geen geluid maakte en niks deed. Na 20 minuutjes waren we daar alweer klaar en gingen we door naar watervallen.

10 verschillende hoogtes waar heel veel water stroomde. Jammer genoeg konden we niet zwemmen, omdat het de dag daarvoor geregend had en daardoor de waterval te hard ging en er te veel zand in zat. We gingen even zitten en op een gegeven moment zei Chaunce ; "kijk Deem, een slang!!!" Maarja, Chaunce heeft deze vakantie ongeveer wel 20 keer die grap gemaakt dus ik geloofde er niks van, totdat ik toch iets felgroena zag weg glibberen. Hij kwam steeds dichterbij en we konden hem goed bekijken. Onze eerste slang deze vakantie!!! Volgens mij was het geen giftige slang, dus niks aan de hand.

Slang
Na de watervallen zijn we naar het hotel gegaan, waar we weer lekker gezwommen hadden en even een lekkere hamburger gegeten.
'S avonds zijn we naar een avond markt gegaan en hebben we bij Duke's cafe gegeten, waar ik echt de lekkerste pizza ooit heb gegeten! We hadden allemaal een pizza, die je zelf kon samenstellen en allemaal baalde we toen we vol zaten. Op kregen we hem niet, aangezien hij heel erg groot was en dit was nog maar de Small pizza.

Pizza

Tijdens het eten zat ik hele tijd met iets in me hoofd wat ik op de markt gezien had, een man die heel mooi met Carbon (houtskool) een foto kon natekenen. Leek me super gaaf voor op mijn kamer een foto van mij, Chaunce en de olifant. Na het eten toch maar besloten om zo 1 in een Large formaat te bestellen en ik kan hem morgenavond ophalen. Heel heel heel erg benieuwd! (Foto volgt)

Hierna zijn we doorgelopen naar een Ladyboyshow. Jaja!!!!! Een Ladyboyshow. Wat was dit grappig. Met geen idee van wat mij moesten  verwachten werden we naar binnengehaald door een omgebouwde (of nog niet omgebouwd) en kregen we ons eerste drankje van haar/hem. Het was een middelgroot donkere club wat met felle gekleurde lampen verlicht was. We kregen een tafel aangewezen & de jongens (vooral Chaunce) kropen erg ver naar achter omdat ze er niks van wilde weten. De muziek begon en er kwam een hele leuke dansact. Meezingend met liedjes van Rihanna en Abba bijvoorbeeld lachte we enorm om hoe ze aan het dansen waren. Aan sommige kon je echt, maar dan ook echt niet zien dat het eigenlijk mannen waren. Ze konden heel goed dansen en de service met drinken was snel en goed. Hoe later het werd, hoe meer de dansact werd. Een paar jongens die vooraan zaten kregen een lapdans van zo'n ladyboy (die jongens liepen daarna meteen weer weg omdat ze het maar niks vonden, hilarisch) en er moesten 3 jongens meekomen die daarna mee moesten dansen in een vrouwlijk kostuum. We hebben ons wel vermaakt!

ShowB r ladyboy

Hierna nog even over een markte gelopen en Gin tonics/ginger ale gedronken en daarna zijn we lekker gaan slapen! Morgen staat namelijk raften op de planning en daar willen we wel een beetje kracht voor hebben.