Dag -16+17

29 juli 2016 - Khao Sok National Park, Thailand

Dag 16
Gisterochtend zijn we om half 10 gaan ontbijten. Na het ontbijt ben ik samen met mama naar de manicure gegaan, die zitten hier echt op elke hoek van de straat, net zoals de kapper of pedicure. Ik heb mn gelnagels er af laten halen en mn nagels werden helemaal mooi schoon gemaakt en gevijld & dit voor 4 euro.
Hierna onze koffers ingepakt en om half 3 vlogen we door naar Bangkok en vanaf daar naar Saru Tani en zeiden wij helaas tot ziens (hopelijk) tegen Chiang Mai Zo'n vlucht stelt niks voor, je stijgt op, bent 20 min in de lucht en dan begin je alweer met de daling.

Vliegtuig

Om half 9 waren we geland, we haalde onze koffers op en werden opgehaald door de organisatie van het resort waar we de komende 3 nachten verblijven in het Khao Sok National Park. Dit ging allemaal heel snel, half 9 geland en om kwart voor 9 zaten we in de auto en om half 11 waren we bij ons verblijf.
Dit hotel is echt midden in de jungle, een hele andere jungle dan die we al hebben gehad. Hier is het echt vochtig en slapen we in boomhutten!!! Heel erg gaaf, onze boomhutten zijn met de platforms met elkaar verbonden en we werden werden waargeschuwd voor dat we goed onze spullen moesten opruimen en deuren dicht moesten houden omdat het heel vaak voorkwam dat de apen je 's ochtends wakker komen maken of je hutje ingaan. Extra spannend dus. Maar goed, we gingen ons hutje in en het was een beetje een zelfde soort inrichting als het verblijf op de Riverkwai maar dan iets groter. Grote klamboo's om je bed heen en zaklampen waren erg handig.

Boomhut

Op een gegeven moment hoorde ik me moeder gillen en daarna keihard lachen met mijn vader, bleek het dat er een kakkerlak in de wc zat. Even later ging ik naar de wc en pakte ik wc papier, kroop daar een heel groot beest uit en liep snel naar boven. Oke, ik ga dus niet alleen meer naar de wc en al helemaal niet meer 's nachts.
We waren net optijd binnen toen het keihard begon te regenen. Het kwam met bakken uit de hemel en het is 's nachts niet droog geweest.

DAG 17
Vanochtend zijn we inderdaad wakker geworden door de geluiden van de apen, maar verder heb ik prima geslapen. We hadden pas om 3 uur iets in het programma, dus we konden lekker rustig aan doen en lol maken in de rivier. De rivier hier is heel schoon en aan de overkant hing een liaan waaraan je kon slingeren. We waren net Tarzan en Jane. Vanaf de rots kon je zo het water in plonzen & we probeerde met wat trucjes het water in te belanden. Jaja, wij hebben ons flink vermaakt als kleine kindjes.

JaneTarzan
We hebben geluncht en werden daarna opgehaald om te gaan kanoën. We moesten een klein stukje rijden en gingen vanaf daar het water in met een kano en een bestuurder, wel lekker relaxed dat je niet zelf hoefde te peddelen maar het was ook wel weer leuk geweest als je zelf mocht roeien. Met 3 bootjes gingen we door rivier en hadden we prachtige uitzichten op de jungle en op de bergen/rotsen. We gingen nog ergens vissen voeren en zagen nog ergens een mooie slang in de boom. Hopend dat die niet in onze kano zou vallen, keken we er met zijn allen vol bewondering naar.

Rivier uitzichtKano

Na een uurtje gingen we weer terug naar ons hotel, waar we zometeen lekker gaan eten, cocktails drinken, toepen en daarna weer lekker in ons beestenhol slapen.