Dag -18

30 juli 2016 - Khao Sok National Park, Thailand

Vanochtend werden we om half 9 al opgehaald voor een tour die 3 duurt. Bij ons verblijf ben ik vriendjes geworden met een hele lieve puppy, hij blijf continue bij me en we hebben heel lang gespeeld, vanaf gister al. Hij viel bij onze tafel in slaap en kwam daarna weer hele tijd spelen. Maar ja, vanochtend was dat niet zo handig want de puppy bleef achter ons aanlopen toen we naar het park gingen. Eenmaal bij de ingang van het park, vertelde iemand daar dat honden verboden zijn omdat ze anders de apen wegjagen. Dus moest ik bij de gids achterop, met de puppy in mijn armen hem naar het resort brengen.

De tour ging door het Nationale Park heen en je kon zwemmen bij een waterval. Opzich was het lopen niet zo veel aan.. We zagen bijna geen dieren (salamanders, hagedissen & andere insecten) en het was vooral weer klimmen.

Hagedis

We hadden wel een hele leuke gids die ons heel veel kon vertellen. Eenmaal aangekomen bij de waterval hebben we heel snel onze kleren uitgetrokken en zijn we in het water gesprongen. Het water was super helder en een lekkere temperatuur, wel stond er een harde stroming. We hebben hier een uur gezwommen. De jongens zijn nog naar een versneld stuk van de rivier gezwommen (met heeel veel moeite), van de rotsen afgesprongen en zijn toen terug gelopen naar het resort.

Stroming
We hebben ergens lekker geluncht en hadden in de middag vrij. Deze kon je zelf invullen. Chaunce, Robin en ik hebben ervoor gekozen om te gaan tuben, pap en mama hebben een massage gehad  en Bart en Michelle zijn terug naar het resort gegaan.
Tuben houd in op een rubbere band door de rivier heen. DIT WAS ZOOOO LEUK!!! We deden een tour van 3 uur, 8 km gingen we door de rivier. Wat een uitzichten. Helaas heb ik geen foto's kunnen nemen want ik kon niks meenemen, hier baal ik heeeel erg van!!

Nu moeten jullie maar je eigen fantasie even laten werken. We hadden enorm mooi uitzicht op hoge bergen en de jungle. We zagen enorm veel aapjes in de bomen en soms olifanten langs het pad. De stroming ging op sommige plekken zo snel, dat je heel hard met je armen moest peddelen. Natuurlijk is het ook een paar keer fout gegaan, zoals dat Robin en Chaunce tijdens het auwehoeren midden in de bamoe waren beland, of dat ik van mn band viel toen ik niet oplette bij een stroomversnelling. Je had ook stukken waarbij je echt compleet niks hoefde te doen, dit was gewoon echt chillen en genieten tot de max. 10000.
Op een gegeven moment kwamen bij een stukje strand, waar we aan gingen leggen. De 2 gidsen gingen de jungle in en sloegen met een kapmes de bamboe eraf. Ze maakte daar een vuurtje van en deden water uit de rivier in een holle bamboe stok, dat kookte ze en dat werd onze thee en water voor in de Noodles. Erg grappig om te ziem hoe het allemaal op zo'n avondtuurlijke manier kan.

Na 3 kwartier gingen we weer het water op met onze banden en moesten we helaas weer de kant op.. We stapte uit, liepen ergens omhoog en tot onze verbazing stonden we opeens midden op een snelweg. Dat was wel weer even lachen, van de mooie jungle en rust weer opeens op een snelweg, typisch. De banden moesten achter in de pick-up wagen en wij op de rand en dat op een soort snelweg.

Pick up
We maakte nog een tussenstop bij een apentempel, een tempel waar heeeeel veel apen zijn. We kochten bananen en zodra ze dat zagen, kwamen ze echt letterlijk op ons afgerend. We gingen de apen voeren, toch best wel speciaal en leuk was dit! Wilde apen die uit je hand eten.

Apen voerenAapjesApen
We reden terug naar ons resort en toen moest ik er toch echt aan geloven, douchen!!!!!! Oh wat was dit eng en verschrikkelijk. Het water was heel koud en hele tijd was ik bezig met het controleren van alle hoekjes en gaatjes op dieren. Naja ik zal wel overdrijven, want de rest vond het wel 'prima'. Nou.... Ik niet!

Douchen
We hebben lekker gegeten en gaan nu weer het standaard avondprogramma doen : toepen, iets drinken en slapen. Morgen gaan we weer verder naar een ander verblijf.

1. Manon:
    31 juli 2016
    Weer ff bijgelegen, wat een avonturen! Gaaf hoor! X!