Dag- 8+9

20 juli 2016 - Khao Yai National Park, Thailand

DAG 8
Na een heerlijke nacht geslapen te hebben stonden we om 8 uur alweer op het station. 2 uur hebben we in de trein gezeten. We reden langs het Thaise platteland, of wat het ook was. Er was vooral alleen maar groen wat we zagen en dan opeens stond er weer een groepje huizen met een paar koeien erbij. Hoe die mensen hier kunnen leven vroeg ik me echt af. Natuurlijk ook eventjes geslapen weer, want ja het is vermoeiend allemaal hoor! Haha

Slapen in de trein

Aangekomen in Pak Chong werden we in een pickup auto naar het resort gebracht, The Watermill. Toen we erheen reden dachten we allemaal, nou waar belanden we nu weer! We reden namelijk door allemaal zandpaadjes. Maar het is echt heel erg mooi en leuk hier, niet voor niets dat dit hotel een 9 krijgt op Zoover en prijzen wint. We zitten in 1 groot huis en het lijkt op een groot park. Het ligt aan een riviertje/meertje, waar we kano's kunnen pakken (wat natuurlijk weer mis ging bij Robin en Bart, die omvielen in het water. Was te voorspellen) er ligt een groot vlot en er zit een mooi zwembad bij. Fijn dat we hier 2 nachtjes mogen doorbrengen.

Om 2 uur vertrokken we naar het Khao Yai National Park, waar we eerst gingen lunchen en daarna een tour hebben gedaan.
Om 3 uur gingen we met een groepje naar een meertje waar een markt bij zat, hier kregen we wat tijd om te zwemmen en te kijken bij het marktje. Ook dit marktje weer was bijzonder, de vissen werden levend bereden en de varkenshoofden lagen op tafel.

Daarna gingen we met de pick-up wagen naar een soort van tempel waar een grote grot was. De gids vertelde ons wat informatie, we kregen allemaal een grote zaklamp en gingen daarna de grot bezoeken. Het was er erg donker en er waren niet normaal veel vleermuizen. Hier hebben we doorheen gelopen en nee... Het was geen pretje. Elke keer dacht
Ik dat er zo'n beest tegen me aan zou vliegen of dat ik enorm vies zou worden. Dit viel wel mee uiteindelijk. Eenmaal buiten weer kregen we vers fruit en trokken daarna door naar het platteland waar je uitkijkt op een paar hoge bergen/grotten. We moesten toch half 7 wachten en toen vlogen alle vleermuizen uit. De vleermuizen gaan dan op zoek naar eten aan de andere kant van waar ze overdag zijn. Over de 3 miljoen vleermuizen vliegen er voorbij, zwermen kwamen met een grote snelheid voorbij & het leek als het alsof er een harde winlaag steeds voorbij kwam.

Vleermuizen

Na deze belevenis zijn we terug gegaan en hebben we even ergens snel wat gaan eten & optijd gaan slapen. Morgen hebben we namelijk een tour van 8 uur in de ochtend tot 7 uur in de avond, waarbij we gaan klimmen, zwemmen en op een soort safari gaan. Weltrusten!

DAG 9

Vanmorgen weer vroeg op en goed ontbeten. Om 07:45 werden we opgehaald door een gids die ons vandaag een weg door de jungle ging leiden. In deze jungle kon je van alles zien ; apen, slangen, olifanten, bijzondere vogels & vlinders, gekke insecten en als je heel heel heel erg geluk hebt kan je zelfs een tijger zien. Vanaf het begin af aan merkte je al dat deze gids echt houd van zijn beroep en van de jungle. Vroeger was deze meneer hier ook opgegroeit en hij wist er van alles over. We reden het park in en zagen al meteen aapjes.

We gingen als eerst even wat drinken bij de algemene plaats waar ook een soort museum was en een souvenirshop. Daarna gingen we voor 3 uur de jungle in. Wat was dit gaaf!!!! Met de apengeluiden op de achtergrond sloegen wij ons een weg door het park heen. De apen slingerde boven je hoofd en we zagen van alles kruipen. Soms moesten we echt over boomstammen heen en eronder door en soms liepen we door een meter hoog gras. Wat een avondtuur! Na 3 uur gingen we terug naar de algemene plek en hebben daar geluncht. De aapjes zaten het eten van je bord te kijken en stonden soms in de houding om op je af te springen voor het eten.

Makaka

Nadat we onze lunch ophadden, gingen we verder met de safari auto. We hebben 2 watervallen bezocht, 1 van 26 meter hoog en de 2e waterval was wel 60 meter hoog!! Het water ging er met een enorm geweld naar beneden, erg mooi om te zien! Onderweg naar de 2e waterval kwamen we een olifant tegen, dit was de eerste wilde olifant die ik ooit heb gezien en wat was dit bijzonder! Zo dichtbij stonden we. Gelukkig waren we als 1 van de eerste, dus waren er nog maar 2 auto's die ook aan het kijken waren. Steeds kwamen er meer en meer mensen om te kijken naar de olifant, dus maakte wij na een kwartiertje weer plaats voor hun.

Close up

Olifant

Aangekomen bij de 2e waterval moesten we weer klimmend naar beneden, maar dit was de moeite waard.  Het water ging vanaf 60 meter met een enorm geweld naar beneden, erg mooi om te zien.

Waterval

Dit was onze laatste stop en vanaf hier reden we weer door naar ons hotel. Na 10 min rijden zagen we in de verte 3 auto's stilstaan, toen we dichterbij kwamen zagen we dat er een olifant midden op de straat stond en dat deze olifant niet erg blij was. Hij was de auto's aan het wegjagen en kwam erg dichtbij. Op een gegeven moment kon de auto die het dichtbijst was gelukkig wegkomen, maar toen kwam de olifant op ons aflopen.. Wat je normaal op een Youtube filmpje zit waarbij een olifant boos is en op je af komt lopen gebeurde nu bij ons. Terwijl we rustig achteuit reden om weg te komen van de olifant, kwam hij met een steeds snellere vaart op ons aflopen. Wat een angst en paniek was er. Op een gegeven moment liep de olifant wat slomer en reden wij juist sneller achteruit, waardoor we gelukkig wegkwamen van de olifant. De olifant verdween daarna de jungle weer in en wij reden verder naar het hotel, onderweg kwamen we nog heel veel aapjes tegen met allemaal schattige baby aapjes.

Boze olifant
In het hotel even gedoucht en omgekleed om ergens te gaan eten. We hebben bij een soort steakhouse gegeten, waar ze gewoon een complete bierkaart hadden??! Met alle Belgische en Nederlandse biertjes. Heren weer blij.

Na het eten hebben we nog ergens wat te drinken gehaald, WANT MIJN SCHATJE IS OM 12 UUR JARIG!!!!!!

1. Manon:
    21 juli 2016
    Wat een avonturen weer, geweldig!
  2. Bea:
    21 juli 2016
    zo, wat een reisverhalen, wij genieten allemaal op afstand mee.
    Gefeliciteerd en maak er een speciale verjaardag van ;-)
    LIEFS
  3. Jhon:
    21 juli 2016
    Demi, Chauns & family, erg leuk om zo een beetje van jullie vakantietrip door Thailand mee te maken. So enjoy!!!

Bij dezen, gefeliciteerd met Chauns verjaardag en maak maar een hele mooie dag van..

Liefs en groetjes,
    opa Jhon