Dag -10

23 juli 2016

Na gisteravond/vanacht een paar Thaise Whiskeys gedronken te hebben en gevierd dat Chauncey jarig was, konden we een keertje uitslapen. Naja uitslapen... 9 uur moesten we eruit. Deze dag was jammer genoeg volgepland met alleen maar reizen, want we gaan vanaf Khao Yai naar Chiang Mai.

Als eerste moesten we 2 uur met de trein naar waar we 2 dagen geleden ook waren. Daar moesten we 2 uur wachten voordat de nachttrein vertrok. Die 2 uur hebben we nuttig gebruikt, want we zijn lekker naar de KFC geweest & hebben lekker hotwings gegeten. Chauncey's verjaardagsmaaltijd.... Gister waren we wel gelukkig lekker uitgebreid uit eten om alvast zijn verjaardag te vieren. We hebben afgesproken dat we zijn verjaardag in Chiang Mai gaan vieren en dat we daar een avond gaan stappen.

Van 4 tot 4 uur vanacht moesten we in de nachttrein. Ik zal het meteen vast zeggen, dit was echt niet fijn! Niet fijn??? DIT WAS VERSCHRIKKELIJK!!!! In het begin leek het mee te vallen, de trein was natuurlijk niet zoals in Nederland maar opzich zag het er niet slecht uit. Met zn 7 hadden we 1 wagon, waar we 8 plekken hadden. Van deze plekken/stoelen kan je een bed maken. We deden spelletjes in de middag en rond 6 uur begon het donker te worden. De eerste bedjes klapte al uit en we konden een maaltijd kiezen. En vanaf dit moment werd het heel erg vreselijk! De lampen gingen feller branden, de trein werd smeriger dan vies, de muggen waren niet te tellen & de kleine vliegjes vielen dood neer op je stoel. Na 3 kwartier kwam het eten, maarja ik had echt geen honger meer. Raam open of raam dicht, we wisten het niet meer!! Raam open betekende een beetje wind maar wel meer vliegen, raam dicht betekende warm en vliegen die niet meer weg kunnen.
Ik heb me nog nooit zo vies gevoelt als deze treinrit!! En hierna staan ons nog 2 keer een nachttrein te wachten, gelukkig gaan we wel kijken of we dit kunnen aanpassen in een bus of vliegreis.

Nachttrein

Na toch een paar uurtjes geslapen te hebben kwamen we aan op een mooi station, waar de mensen aan het roepen waren dat je bij hun in de taxi moest komen. Na 10 minuutjes rijden zijn we in ons hotel aangekomen, jammer genoeg nog geen kamer... Dan maar in de lobby wachten. Wat een dag :(

1. Manon:
    23 juli 2016
    Van harte met Chauncy! Liefs van ons!
  2. Fam. van Jaarsveld:
    23 juli 2016
    Chauncy, alsnog van harte gefeliciteerd