Dag -11

24 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Om half 5 kwamen wij in ons hotel aan in Chiang Mai. Elk hotel is weer anders, maar allemaal heel leuk, dit was weer een typisch thais hotel, met echte thaise kamers. Weer een hele poos gewacht, maar ja het moest maar.

Papa, mama, michelle & bart  zijn om half 10 naar een boekingsbureau gelopen om te kijken of we de nachttreinen konden overzetten in een vliegreis. En gelukkig is dit gelukt!!!! Nooit meer in zo'n trein, happy me! Met een beetje slapen, spelletjes spelen en kijken wat er in Chiang Mai allemaal te doen is, kwamen wij de tijd wel door. Er is zoveel te doen wat allemaal leuk is , zoals naar een olifantenkamp gaan, ziplinen (klimbos in de jungle) raften, quat huren, klimmen of weer een jungletocht. Dit wordt kiezen, want we zijn hier 5 dagen en van Chiang Mai zelf moeten we natuurlijk ook wat zien. We hadden ervoor gekozen om meteen vanmiddag naar zo'n olifantenkamp te gaan. Na veel informatie opzoeken over de verschillende kampen en recensies + andere blogs gelezen te hebben, hebben wij gekozen voor Elephant Jungle Sanctuary. Bewust kiezen wij ervoor om niet op olifanten te gaan rijden, want dit is gewoon mishandeling eigenlijk.

Welkom

De eerste kamer kwam vrij en we zijn ons allemaal gaan opfrissen en hebben een snelle douche genomen, want om half 12 werden wij opgehaald door iemand die ons naar het olifantenkamp bracht. Het was 1 uur en 20 minuten rijden, achja we hebben gelukkig nog niet zoveel gereisd.....

We kwamen langs meerdere dingen die zoiets organiseren, maar hier konden mensen wel op de olifanten rijden, bij die van ons staat de olifant voorop!
We kwamen aanrijden en moesten nog een stukje lopen door de rijstvelden omhoog en in de verte zagen we de olifanten al staan. In totaal waren er 8 olifanten, waarvan 1 baby olifantje. We kregen allemaal een shirt aan, zodat de olifanten ons niet als vreemde zouden zien aangezien ze dat shirt herkennen. We kregen 10 minuutjes uitleg over wat we gingen doen en wat belangrijk was wat je wel en niet moest doen. Daarna kregen we allemaal bananen en andere stukken fruit en kon de lol beginnen. De olifanten kwamen meteen al onze kant op gelopen en begonnen gretig uit onze hand te eten. Wat was dit bijzonder, je kon de olifant aaien, knuffelen, hem jou kusjes laten geven en mee spelen. Meteen kon je merken dat de mensen die hier werkte, heel veel om de olifanten geven. Liefdevol gingen ze met ze om & je zag dat de olifanten een band met ze hadden.

Baby3 olifanten

Na een halfuurtje gingen we zwemmen met de olifanten, wat hebben we gelachen!!! We liepen met de olifanten naar de rivier en kregen allemaal een kom/schaal om de olifant mee nat te maken. De olifanten gingen als eerste de rivier in, zodat zij de stroming tegen konden houden. Al vrij snel lieten ze zich allemaal vallen en waren ze aan het genieten in het water. De olifanten speelde met elkaar en met ons, ze maakte ons nat met hun slurf en duwde ons omver. We klommen over ze heen om ze te aaien en de begeleiders deden trucjes. Wat was dit geweldig!! Echt een toppunt in deze vakantie.

ZwemmenSpelen
We kregen naderhand wat eten en fruit, als laatste de fruitschillen nog aan de olifanten gegeven en daarna moesten we helaas weer terug naar ons hotel.
Om half 8 gingen we naar het centrum van Chiang Mai. Wat een mooie stad is dit zeg! Wauw, zo gezellig en mooi, 10000 x beter dan Bangkok. Het is hier schoon, niet zo druk en veel mooier. We liepen over marktjes en zijn daarna bij een heel erg mooi en leuk restaurant gaan zitten, met uitzicht oo de rivier. Super lekker gegeten, ik denk dat we hier nog wel een avond terugkomen! Was echt heel erg goed. Het eten afgesloten met een toetje + kaarsje om uit te blazen voor Chaunce om nog even het te vieren. Robin Chaunce en ik gaan nog even verder op stap en ontdekken wat het nachtleven van Chiang Mai is. Hierna zal ik vast heerlijk slapen na zo'n vermoeiende nacht en de aardige drankjes die ik ga drinken zometeen! Wat een topdag was dit!!!!
Chaunce olifant ik

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bea:
    23 juli 2016
    Who , van n "horror" nacht naar een sublieme dag ....!!!
    Geweldig
  2. Marjan De Rooij:
    24 juli 2016
    Wat een heerlijk verslag. De blijheid straalt er vanaf!
  3. Fam. van Jaarsveld:
    24 juli 2016
    Hallo allemaal, wat een mooie en onvergetelijke dag.
    Maar Demi nu niet verliefd worden op een olifant!!!!!!