Dag - 1

13 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Na een lange reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Thailand! De vakantie is begonnen, waar we zo lang naar uit hebben gekeken. Gisterochtend om 7 uur stapte we de auto in en om half 12 vertrok onze vlucht in een heel mooi & luxe vliegtuig. Na 6 uur hebben we een tussenstop gemaakt in Abu Dhabi, met veel verwachtingen van dit vliegveld stapte we het vliegtuig uit, een walm van warmte kwam op ons af en wat bleek? Een super klein vliegveld, waar bijna niks te doen is. Zo duurde de 2 uur wachten wel lang. Eenmaal aangekomen in bangkok om 9.00 in de ochtend, is 1 koffer omgewisseld met een ander. Hebben wij weer.. Na veel belletjes en heen en weer geloop hebben we na 1,5 uur met de des betreffende persoon kunnen afspreken om onze koffer terug te krijgen.

Nu zijn we eindelijk in ons hotel na een taxirit van een uur. Het hotel is super! Mooie kamers en een skylounge op het dak van het hotel waar zich ook het zwembad bevindt. Na een drankje en hapje te hebben gehad op die skylounge, zijn we even een uurtje gaan slapen om bij te komen

image

We zijn aan het eind van de middag met de taxi naar river city centre gegaan. We hebben gegeten bij een heel lokaal restaurant op 8 verdiepingen hoog waarbij je uitkijkt over de ontzettende mooie rivier van bangkok. Hier hebben we voor het eerst echt thais gegeten. Wat lekker allemaal, al die curry's en thaise soepjes en dat voor bijna geen geld. Een gemiddeld hoofdgerecht is 150 Bath, omgerekend is dat 3 euro en 75 cent.

image

We zijn nog even langs een winkelcentrum gegaan, maar dat was niet veel aan. We besloten om lekker vroeg weer terug naar het hotel te gaan, zodat we daar een drankje nog zouden doen en dan een goede nacht gaan maken. De terugweg was geweldig. Voor het eerst in ons leven hebben wij een uur in een tuk-tuk doorgebracht. Met 2 tuk-tuks achter elkaar scheurden we over de weg met keiharde muziek aan. In het hotel nog even een cocktail gedronken bij de skylounge & daarna zijn we lekker gaan slapen. Tot morgen!

1. Nicole:
    13 juli 2016
    Wauw, super leuk om te lezen en een beetje jullie vakantie mee te beleven! Ga er onwijs van genieten, dit wordt een trip om nooit te vergeten! Kus aan iedereen!
  2. Bea:
    13 juli 2016
    Wat gaaf om zo snel al van jullie te horen !!! En leuk hoor nu al zoveel meemaken Thais eten tuctuc en de warmte ( hier nat NAT nat
    Nog heel veel plezier
  3. Manon:
    13 juli 2016
    Tof dat jullie er zijn en al meteen zoveel belevenissen, gaaf! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!