Dag - 2

14 juli 2016 - Bangkok, Thailand

De 2e dag is aangebroken na een heerlijke nacht. Wel heb ik last gehad van de jetlag, om half 5 was ik klaarwakker en kon niet meer verder slapen. We hebben uitgereid ontbeten, van alles lag er op het lopend buffet. Van geroosterde broodjes, croissant, eieren tot bonen in tomatensaus, curry's, soepen en nog veel meer.

Half 10 vertrokken we naar Wat Pho, de tempel van de Rustende Boeddha. De Rustende Buddha is 46 meter lang en 15 meter hoog. Natuurlijk mochten we daar niet in zoals we gekleed waren, naja Michelle en ik dan. We hebben een sjaal om onze benen geknoopt en de schoenen moesten van iedereen uit. Nadat we daar 1,5 uur hebben rondgelopen, zijn we een milkshake gaan drinken in een lekker cool cafe. Buiten is het 35 graden en zien we eindelijk voor het eerst de zon doorbreken.

image

We hadden een deal gemaakt met 2 tuk-tuks voor heel weinig geld en die zouden ons dan naar 3 verschillende bekende tempels brengen en daar op ons wachten. Dit klonk natuurlijk goed. Nadat we bij de 2e buddha waren geweest, gingen we opeens langs allemaal winkels, waar we dan 10 minuten in moeten blijven, zodat de chauffeurs van de tuk-tuks meer geld zouden krijgen van sponsors. Wij hadden hier natuurlijk helemaal geen zin in en dus waren we na 1 minuut die winkel al uit. De chauffeurs vonden dat maar niks en werden zo wat boos op ons. Naja uiteindelijk hun maar geld gegeven en zijn we te voet verder gegaan.
We hebben nog 1 Buddha bezocht & zijn daarna weer terug gegaan naar onze hotel. Toen we eenmaal in ons hotel waren (na 5 kwartier file gehad te hebben met de tuk-tuks) hebben we als een gek onze bikini's en zwembroeken aangetrokken, zodat we een duik konden nemen in ons zwembad, want pff!!! wat was het warm. Natuurlijk ook weer even in slaap gevallen tijdens het zonnen....

image

Om 8 uur zijn we opzoek gegaan naar een restaurantjes in de wijk waar ons hotel zit. Deze wijk (Sukhumvit) is een hele gezellige wijk, maar er is wel enorme drukte. Na 5 minuutjes lopen zagen we een heel leuk en mooi restaurant ; Zanzibar. Het was een beetje een tropisch achtig restaurant, waar een live bandje aan het optreden was de hele avond. Dit is een wat duurder restaurant voor hier, maar alsnog is een hoofdgerecht maar 12 euro. En lekker dat het was!!! Ik had weer een lekkere curry en de mannen hadden een steak! Wel is alles best wel heel erg pittig. Uiteindelijk de avond afgesloten met een lekkere cocktail en waren we lekker aan het meezingen met liedjes die je kon aanvragen bij de band.

image

morgen staat ons een fietstocht van wel 9 uur te wachten!!! Oke, dit klinkt heel erg lang, maar het is in totaal maar 20 kilometer fietsen. Nu gaan we lekker slapen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Manon:
    14 juli 2016
    Als jullie genoeg tijd hebben kun je wel een heel mooi jurkje op maat laten maken, in zo'n winkeltje ; -) Ook heel goedkoop!
  2. Bea:
    14 juli 2016
    Weer fantastisch om te lezen !!
  3. Jan:
    Je kan leuk schrijven Demi. We reizen met jullie mee. Groetjes J&C
  4. Debbie:
    14 juli 2016
    Hey Demi! Weer leuk geschreven! En leuke belevenissen! Veel fiets plezier morgen!!!
    Liefs van ons