Dag - 3

15 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Vanochtend gingen we al om 7 uur ontbijten, aangezien we om 9 uur bij de verzamelplaats van de fietsorganisatie moesten zijn. Jaja, deze vakantie is geen uitslaap vakantie hoor! De fietstocht was georganiseerd bij de organisatie Co van Kessel. Een bekende Nederlandse organisatie die fietstochten organiseert in Bangkok. Met een groep van 10 mensen en 2 gidsen zijn we Bangkok gaan verkennen in 9 uur tijd. Je ziet compleet andere kanten van Bangkok, dan dat je het met de taxi, tuk-tuks, lopend bijvoorbeeld ziet. Je fietst door hele kleine straatjes, tussen de huizen van de lokale mensen door. De meest krakkemikkige en bizarre woonplekken kwamen we tegen. Met een boot zijn we de rivier overgestoken & kwamen we uit in Chinatown. In Bangkok zit de grootste Chinatown van de hele wereld. En ja, het was een heel groot gebied.
We kwamen overal 10 tallen marktjes tegen,
waar ze van alles verkochten. Van verse en levende vis, fruit en kruiden tot knuffels, kleding en nog veel meer dingen. Soms stopte we en gingen we dingen proeven zoals aparte soorten fruit. De lokale bevolking hier is super vriendelijk en lief. Allemaal zwaaien en roepen ze als we langs komen gefietst, ookal kijken we soms met zijn allen in hun huisje.

Fruit

We zijn op een gegeven moment via skytrain verder gegaan, een trein die boven alles langs gaat. Onze fiets in de trein en weer uitgestapt op allerlei plekken. We kwamen in de buurt uit waar ons hotel ook staat, Sukhumvit. Na een tijdje fietsen kwamen we in een klein haventje waar een longtailboot lag. Met deze boot werden we weer afgezet op een andere plek. Met deze boot hebben we een tijdje gevaren, heerlijk!! We kwamen grote salamanders en vissen tegen en keken weer uit op mooie tempels. Ook kwamen we langs plekken waar de mensen in kleine hutjes aan het water wonen die te bereiken zijn door hele oude steigers, waar veel gaten in zaten en waar de planken van los lagen. We stapte uit op een steiger waar enorm veel vissen waren, maar dan ook echt heel veel vissen, grote vissen. We kregen emmers met een soort van grote Nibbits (chips) om de vissen te voeren.

Vissen
We fietsten door over een smal pad waar aan beide kanten water was, met de angst dat ik natuurlijk weer in dat water zou vallen fietste ik heel geconcentreerd achter de gids aan. We kwamen uit bij allemaal rijstvelden en na een tijdje fietsen hebben we ergens geluncht bij een vijver. We hebben nog een uurtje doorgefietst en toen zijn we met een lokale trein weer terug gegaan naar de organisatie. Deze trein was heel oud, alleen de lokale bevolking gebruikt het ook. De ramen en deuren staan gewoon open, de mensen hangen uit de deuren en stappen al uit voordat de trein stil staat. Levensgevaarlijk zou je zeggen, maarja volgens mij gebeuren er in Nederland meer ongelukken met de trein.

We moesten nog een klein stukje fietsen & toen zat de fietstocht erop. Wat een ervaring was dit!!! Een lange tocht, maar het is het echt zeker waard. Zo leuk heb ik fietsen nog nooit gevonden!

5 fietsen
Tijd voor een douche was er niet, wat ik eigenlijk wel heeeeel erg graag wou. Want geloof me, 9 uur lang fietsen is best wel een beetje verhittend namelijk als het 36 graden is. We gingen namelijk met de taxiboot naar Khao San Road, de welbekende feestende straat voor backpackers. Hier hebben we bij een gezellig restaurant gegeten. De mannen kregen een hele kip op tafel geserveerd en hij werd op tafel ook warm gemaakt. We zijn nog even over de marktjes gelopen, waar de muziek erg luis klonk van allemaal verschillende clubs en cafe's. Op straat werd van alles aangeboden. Vooral veel sprinkhanen, schorpioenen, wormen & spinnen. En dat allemaal gefrituurd, lekker toch?

Koa San Road

Met een taxi weer naar het hotel gegaan, waar we zonder papa & mama veel drankjes hebben gedronken.
Nou dit was me een dagje wel, lekker slapen zal ik wel.

1. Bea:
    15 juli 2016
    Zo leuk om zo snel jullie ervaringen te lezen !!! Ik print ze uit en neem t mee naar de camping en oma leest en herleest ze
  2. Manon:
    15 juli 2016
    En ik lees ze voor aan de andere oma, door de telefoon!