Dag -4

16 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Vandaag hadden we als enige de Grand Palace op de planning staan en verder een rust dagje. Chaunce en ik hadden ons verslapen, dit kwam doordat ik vanacht behoorlijk lang wakker ben geweest, door kramp in mijn buik. Niet zo gek ook eigenlijk na al dat onbekende en vele eten.

We vertrokken om half 11 naar de Grand Palace. De Grand Palace is het oude paleis van de koning van Thailand. We wisten niet wat we zagen, ZO enorm groot, super netjes en sierlijk. Vergeleken Paleis het Loo zou Paleis het Loo een tuinhuisje zijn van dit paleis. Overal waar je keek was goud en steentjes. Na een uur waren we wel uitgekeken, want het was echt heel erg warm. De mannen waren er al helemaal klaar mee, want die moesten een lange broek aan om dit paleis te bezoeken.

Paleis

Panorama

Papa, mama en Michelle zijn daarna met de taxi naar het hotel gegaan, Bart was sowieso al in het hotel gebleven. Robin, Chaunce en ik zijn toen weer naar Ko van Kessel gegaan (de fietsorganisatie), want mijn lieve slimme broertje was daar gister zijn tas vergeten. We gingen hier met de boot heen om het nog een beetje leuk te maken. Toen we de tas opgehaald hadden, zijn we nog naar een heeeel groot shoppingcentre geweest om nog iets voor de GoPro te kopen. We hebben daar even wat gegeten en rondgelopen en toen zijn ook wij teruggegaan naar het hotel.
Wanneer we terugkwamen begon het hard te onweren en regenen, maar eigenlijk vonden we dat helemaal niet zo heel erg na al die warmte! We gingen regendansjea doen in het zwembad op het dak en hebben een paar uur gezwommen.

Zwembad

Daarna hebben ons daarna mooi aangekleed voor een mooie skylounge bij een chique hotel. Heel goed ingesmeerd met Afstersun, want oeps ik ben een beetje een heel erg verbrand. Gelukkig niet als enige!
We hebben ergens simpel wat gegeten, een lekkere Italiaanse lasagna had ik wel zin in. Papa, mama en Bart zijn teruggegaan naar het hotel en zijn wij met de taxi naar Cloud 47 gegaan, een skylounge van 47 verdiepingen (logisch Deem, zo heet het). WAUW!! Wat was dit mooi, echt onvoorstelbaar. Een heerlijke cocktail met een uitzicht over heel Bangkok.

Uitzicht

4 skylounge

Na deze mooie afsluiting van Bangkok, trekken wij verder naar het Noorden. Wat een ervaring was Bangkok zeg! Mooi, maar enorm druk & best wel heel erg druk. De eerste dagen dacht ik, ohnee he wat een stad. Maar na die fietstocht zag ik in dat het ook echt hele mooie kanten heeft. De cocktails op die enorm mooie en hoge skylounge waren ook echt een toppunt. 4 dagen in Bangkok vond ik echt meer dan genoeg, zou er niet nog 2 dagen willen blijven. Op naar de volgende avondturen!! Morgen worden we om 7 uur opgehaald en gaan we 2 nachten 3 dagen naar The River Kwai. Hier slapen we de eerste nacht in een hutje op het water, zonder stroom en alle voorzieningen. Dat wordt even wennen, maar wel onwijs veel zin in. Morgen zal ik dus geen verslagje online kunnen zetten, maar zet ik die van morgen overmorgen online. Voor nu weltrusten en tot over 2 dagen!

1. Sandy:
    17 juli 2016
    Zitten er ook dagen zonder cocktails bij? :-)
    Klinkt heel erg mooi allemaal, geniet er onwijs van! (Nog wel een keer gefrituurd spinnen proberen hoor. Paar extra cocktails erin en je durft wel!)
  2. Marianne Bonder:
    17 juli 2016
    Wat een mooie verhalen, ga jullie zeker volgen. Het is zeker even wennen aan de warmte en drukte van Bangkok. Geniet bij de river Kwai, is prachtig daar. Veel plezier.
  3. Jaimy:
    17 juli 2016
    Heeeee Deem! Wat een jaloers makende verhalen. Superleuk om te lezen! Lekker genieten! Dikke kus X
  4. Fam. van Jaarsveld:
    17 juli 2016
    Leuk om jullie erveringen te lezen
  5. Nellie:
    17 juli 2016
    Lieve familie erg leuk om dit te kunnen mee lezen jullie gezellige verslagen liefs xxx