Dag -5

17 juli 2016 - River Kwai Floatel, Thailand

Vanochtend om 7 uur werden wij opgehaald door een busje en een gids. Onze gids voor de komende dagen is een Ladyboy. Zoals de naam al zegt ; een man die een vrouw wilt zijn. Dit soort mensen komen heel erg veel voor in Thailand. Onze gids was wel hee normaal, het enige wat hij/zij had waren gelakte nagels, lang haar en borsten. Voor de rest zag hij/zij er heel mannelijk uit. De komende 4 dagen zijn georganiseerd & hoeven we niks zelf te regelen. We stapte na 1,5 uur uit bij een lokale markt, dit was een bijzondere. In het midden van de paadjes ligt een treinspoor die 4 keer per dag langs komt. Wanneer de trein niet langs komt, ligt er over het treinspoor gewoon spullen. Wanneer de trein langskomt, gaan er van allerlei toeters en bellen af en zie je iedereen alles inpakken en naar achteren gaan. Wanneer de trein dan weer voorbij is, leggen ze alles weer neer. Op deze markt was weer van alles te zien. Levende vissen, kikkers & fruit. Maar ook lagen er dingen zoals varkenshoofden en poten.

Trein markt

We reden weer een stukje verder en stapte uit bij een Floating Market. Een markt die je bij boot langsgaat, in een longtailboot kom je langs allemaal kraampjes. Erg leuk en bijzonder om te zien!! Toen we het bootje uitstapte, stonden er mannen met slangen. Na veel praatjes moest ik die gaan waarmaken. Samen met Robin ben ik op de foto gegaan met een slang. WAT WAS DIT ENG!!! Met knikkende knieën stond ik lachend (huilend) met een slang om mijn nek. In totaal hadden ze 3 slangen, ze haalde grapjes uit door een nog een extra slang tijdens de foto tussen mijn benen te doen. De paniek was flink aanwezig, maar wat hebben we gelachen.

Floating markt

Slang

Na 2,5 uurtjes verder gereden te hebben waren we eindelijk in de buurt van ons volgende avondtuur ; The River Kwai. We gingen ergens lunchen aan de rivier waar we uitkeken op de bekende Brigde of River Kwai en reden daarna door naar de Hellfirepass. De spoorlijn in de jungle waar mensen vroeger van de Jappanners in de oorlog een spoorweg moesten gaan aanleggen. Deze tijd was verschrikkelijk voor de mensen, ze werden uitgehongerd, mishandeld en werkte 18 uur per dag. Over de 100.000 mensen zijn hier doodgegaan. We hebben stukjes van de spoorweg gezien & de verhalen van sommige mensen gelezen, erg triest.

Daarna reden we door naar ons verblijf aan de River Kwai. Met een bootje vaarde we 20 minuutjes langs prachtige plekjes van de rivier. Wanneer we onze hutjes van een afstand begonnen te zien, konden we het bijna niet geloven. Zo iets moois om in te verblijven heb ik nog nooit gezien. Met een steiger waar je het water in springt, de huisjes die drijven op de golven & de hangmat waar je 's avonds met een olielampje je boekje kan lezen.

River kwai huisje

6 river kwai
Om 7 uur hebben we gegeten aan het restaurant aan het water. Met de kaarsjes op tafel moest je het doen, zo knus en gezellig.
Nog een paar potjes gekaart (toepen) met een Thais biertje erbij en daarna zijn we lekker in ons mooie huisje gaan slapen. Hutje controleren, klamboe's uit, goed insmeren tegen de dieren & oogjes dicht.

1. Fam. van Jaarsveld:
    18 juli 2016
    Hallo, allemaal.
    Geweldig jullie verslagen en foto,s fijn dat we jullie kunnen volgen.
    Nog heel veel plezier.
    Opa en oma
  2. Eddy van Dojken:
    18 juli 2016
    Super jullie zo te kunnen volgen. Blijf vooral schrijven