Dag -6

18 juli 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Wat een nacht, elke keer schrok ik wakker van elk ritselend ding. 10 keer gecontroleerd of de klamboe wel goed dicht zat overal & hele tijd met een zaklamp gekeken of er nergens wat zat. Wat was ik was blij toen de wekker ging om half 7. Lekker ontbeten aan het water en wanneer we klaar waren riep onze gids ons dat we snel moesten komen. Er stond een olifant vlakbij ons. Jeetje, wat zijn die beesten groot en indrukwekkend. Met de slurf tussen de paaltjes van het bruggetje door raakte hij mijn enkels. Er kwamen bakken aan met schillen van watermeloenen en ananassen, zodat we de olifant konden voeren.

Olifant

Om 8 uur vertrokken we met de taxi naar de Erawan Watervallen, deze zijn erg bekend. Het zijn 7 watervallen met allemaal verschillende hoogtes. Om helemaal omhoog te komen was echt klimmen. Het begon gewoon met een goed aangelegd pad en trappetjes, daarna werden het allemaal keien waar je op moest klimmen of vanaf moest springen. Wat waren we blij dat we eindelijk bij de 7e waterval waren. In totaal hebben we 1,5 uur (7 kilometer) moeten klimmen en lopen, gelukkig was het wel een heel leuk en avontuurlijk pad. We zagen zelfs wilde apen tussen de bomen door slingeren. Toen we bij de allerlaatste waterval kwamen (op 1500 meter verschil van de eerste waterval) hebben we gezwommen. De vissen in het water knaagde aan je voeten en eindelijk was het echt lekker cool water. Door te klimmen konden we uiteindelijk onder de waterval staan. Natuurlijk moesten we ook weer naar beneden, dus weer dat hele stuk klimmen en lopen. Maar het was het waard!

Waterval

Hierna zouden we een stuk met de trein over de welbekende Railway gaan, maar omdat we een beetje te lang gezwommen hebben in de waterval, hebben we de trein gemist. Dit vonden wij helemaaaaal niet erg, want dat is een trein zonder airco & erg druk.
We hebben ergens gelucht waar we uitkeken op de River Kwai en Railway en zijn daarna door met onze gids en taxi naar de Brigde gegaan. We zijn de Bridge of the River Kwai opgegaan en geluisterd en gekeken wat hier gebeurd is.

Bridge

Daarna zijn we door naar ons resort gegaan, weer echt een heel bijzonder mooi hotel. Dat van gister was echt super, maar het hotel van vandaag is op een andere manier weer echt heel mooi. Waar we gister de luxe miste (niet echt gemist), komt hier dubbelop terug. Een mooi huisje met een groot zwembad dat aan de rivier zit.

image

Tot 7 uur hebben we lekker gezwommen & daarna hebben we ons opgemaakt voor het eten. Bij een mooi restaurant een soort biefstukje gegeten en als toetje een gefrituurde ijsbol. Jaja, geen idee hoe ze het maken maar het was heerlijk. Nog even lekker nagetafeld door weer te toepen & daarna zijn we lekker gaan slapen.
Diner